Obserwuj
Tytuł badania: |
Zarządzanie polskim szkolnictwem wyższym w kontekście transformacji zarządzania w szkolnictwie w Europie |
Projekt badawczy: |
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Typ badania: |
międzynarodowe |
Instytucja: |
|
Data: |
2010 |
Badacz: |
Dominik Antonowicz, Mari Elken, Piotr W. Juchacz, Berit Karseth, Marek Kwiek, Peter Maassen, Romulo Pinheiro, Martina Vukarovic, Adriana Wilińska |
Abstrakt: |
CPP RPS to seria prac naukowych powstałych przy CPP w Poznaniu w ramach udziału polskiego zespołu naukowego w projekcie NORPOL. Proces zarządzania strategicznego uczelniami wyższymi w Polsce jest słabo zakorzeniony, a w wielu uczelniach w zasadzie nieobecny. Uczelnie w Polsce i Europie to potężni pracodawcy, często najwięksi w miastach lub regionach, o olbrzymich budżetach operacyjnych i inwestycyjnych. Jednak instytucje te w Polsce są zarządzane przez zespoły rektorskie, które najczęściej ani same nie posiadają wystarczającej wiedzy z zakresu zarządzania, ani nie mają możliwości korzystania z doświadczenia osób o takim przygotowaniu zawodowym. |
Deskryptory TESE: |
szkolnictwo wyższe, uniwersytet, Europa, zarządzanie, dostosowanie do potrzeb rynku pracy, polityka edukacyjna, Proces Boloński |
TESE descriptors: |
higher education, universty, Europe, management, employability, education policy, Bologna Process |
Publikacje: |
- Kwiek, M. (2010). Zarządzanie polskim szkolnictwem wyższym w kontekście transformacji zarządzania w szkolnictwie w Europie. CPP RPS, 15. Pobrane z http://cpp.amu.edu.pl/pdf/CPP_RPS_vol.15_Kwiek.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.