BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wychowawcza działalność szkoły i kierunki jej optymalizacji
Projekt badawczy:
  • Funkcjonowanie i kierunki rozwoju oświaty w Polsce
pokaż badania
Data: [1986] – [1990]
Badacz:
Abstrakt:

W publikacji przedstawiono wyniki dotyczące porównania opinii uczniów o postawie nauczycieli z samooceną nauczycieli. 15,5% badanych uczniów uważało, że stosunki między nimi a nauczycielami są prawidłowe; 15,7% stwierdziło, że kadra pedagogiczna stara się uatrakcyjnić życie społeczne w szkole; 51,5% zauważało, że nauczyciele raczej nie ułatwiali porozumienia wewnątrz grupy w czasie wykonywania wspólnych zadań. Wśród badanych nauczycieli 89% stwierdziło, że dążą do rozwijania wśród uczniów umiejętności wzajemnego wspierania się; 96,9% deklarowało, że chcą lepiej poznać uczniów i zbliżyć się do nich; 86,8% twierdziło, że w kontaktach z uczniami starają się być sprawiedliwymi i cierpliwymi; 70,6% – że stwarzają pozytywną atmosferę w grupie. 43,8% badanych uważało, że cieszą się autorytetem wśród uczniów – uznano ten wynik za sygnał, że nauczyciele zdawali sobie sprawę z opinii uczniów.

Deskryptory TESE: relacja nauczyciel – uczeń, uczeń, postawa, nauczyciel, samoocena
TESE descriptors: teacher-student relation, pupil, attitude, teacher, self-evaluation
Publikacje:
  • Gęsicki, J. (1990). Sytuacja ucznia w szkole. Jaka jest? Jaka może być? Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych, 40.
  • Dudzikowa, M. (1990). Wychowawcza działalność szkoły i kierunki jej optymalizacji [Niepulikowany maszynopis].
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"