BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Analiza celów i form kształcenia nauczycieli muzyki w systemie wyższego szkolnictwa muzycznego
Projekt badawczy:
  • Model kształcenia nauczycieli muzyki i plastyki
pokaż badania
Instytucja:
Data: 1996 – 1997
Badacz: Zofia Konaszkiewicz
Abstrakt:

Celem badania była analiza celów i form kształcenia muzycznego w systemie wyższego szkolnictwa muzycznego, m.in. motywacji wyboru i kontynuacji studiów, zadowolenia ze studiów, planów na przyszłość z uwzględnieniem pracy pedagogicznej. Badaniem ankietowym objęto studentów II-IV roku wydziałów wychowania muzycznego z ośmiu akademii muzycznych. Wśród motywów decydujących o wyborze studiów badani wskazywali najczęściej: chęć podjęcia pracy pedagogicznej z dziećmi – 32,9%; chęć kontynuacji edukacji muzycznej w szkole wyższej – 27,7%; wszechstronność kierunku – 25,8%; nieudany egzamin na inny wydział akademii muzycznej – 18,7%. Z wyboru kierunku studiów zdecydowanie zadowolonych było 82,5%, raczej zadowolonych 26,4%. Wśród przyszłych miejsc pracy najczęściej wskazywano: pracę w szkole muzycznej – 23,8%, pracę z chórem, zespołem instrumentalnym – 23,8%, pracę z dziećmi – 17,4%, pracę artystyczną – 16,1%, pracę w szkole ogólnokształcącej – 13,5%.

Deskryptory TESE: model kształcenia nauczycieli, szkoła wyższa, student, wybór kierunku kształcenia zawodowego, wybór studiów, motywacja, studia wyższe, muzyka, edukacja muzyczna
TESE descriptors: teacher education model, higher education, student, choice of training, choice of studies, motivation, higher education course, music, music education
Publikacje:
  • Konaszkiewicz, Z. (1999). Analiza celów i form kształcenia nauczycieli muzyki w systemie wyższego szkolnictwa muzycznego. W: J. Kurcz (red.), Kształcenie nauczycieli muzyki. Stan obecny i perspektywy (s. 30-49). Kraków: AM.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"