Obserwuj
Tytuł badania: |
Badanie zapewniania jakości kwalifikacji poza formalnym systemem edukacji. Analiza stanu obecnego w perspektywie powstania krajowego systemu kwalifikacji |
Projekt badawczy: |
- Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania Krajowych Ram Kwalifikacji oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Instytucja: |
|
Data: |
[2004] |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Głównym celem badania była diagnoza funkcjonujących w Polsce rozwiązań służących zapewnianiu jakości kwalifikacji w edukacji pozaformalnej i uczeniu się nieformalnym ze szczególnym uwzględnieniem procedur potwierdzania efektów uczenia się. W badaniu posłużono się jakościowymi metodami badawczymi: analizą dokumentów i badań wtórnych (desk research), techniką 36 indywidualnych wywiadów pogłębionych IDI z przedstawicielami rynku szkoleniowego, zrzeszeń branżowych, izb rzemieślniczych, organizacji odpowiedzialnych za walidację kompetencji, studium przypadku (case study). Wyniki badania przedstawiają w ujęciu tabelarycznym: poziomy i rolę interesariuszy w procesach walidacji, różnice między analizowanymi firmami szkoleniowymi i organizacjami branżowymi, a także analizowanymi instytucjami walidacyjnymi. Pokazano także podobieństwa i różnice w zakresie zapewniania jakości kwalifikacji w wybranych krajach Unii Europejskiej. Wnioski z badania dotyczą m.in. potrzeby monitorowania na wzór europejski wskaźników EQARF/EQAVET. |
Deskryptory TESE: |
edukacja, kształcenie pozaformalne, kształcenie nieformalne, kompetencje, jakość kształcenia |
TESE descriptors: |
education, non-formal learning, informal learning, competence, quality of education |
Publikacje: |
- Instytut Badań Edukacyjnych. (bdw.). Badanie zapewniania jakości kwalifikacji poza formalnym systemem edukacji. Analiza stanu obecnego w perspektywie powstania krajowego systemu kwalifikacji. Pobrane 19 maja 2015 z http://www.kwalifikacje.edu.pl/pl/badania-i-analizy
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.