BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Badanie zapewniania jakości kwalifikacji poza formalnym systemem edukacji. Analiza stanu obecnego w perspektywie powstania krajowego systemu kwalifikacji
Projekt badawczy:
  • Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania Krajowych Ram Kwalifikacji oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie
pokaż badania
Instytucja:
Data: [2004]
Badacz:
Abstrakt:

Głównym celem badania była diagnoza funkcjonujących w Polsce rozwiązań służących zapewnianiu jakości kwalifikacji w edukacji pozaformalnej i uczeniu się nieformalnym ze szczególnym uwzględnieniem procedur potwierdzania efektów uczenia się. W badaniu posłużono się jakościowymi metodami badawczymi: analizą dokumentów i badań wtórnych (desk research), techniką 36 indywidualnych wywiadów pogłębionych IDI z przedstawicielami rynku szkoleniowego, zrzeszeń branżowych, izb rzemieślniczych, organizacji odpowiedzialnych za walidację kompetencji, studium przypadku (case study). Wyniki badania przedstawiają w ujęciu tabelarycznym: poziomy i rolę interesariuszy w procesach walidacji, różnice między analizowanymi firmami szkoleniowymi i organizacjami branżowymi, a także analizowanymi instytucjami walidacyjnymi. Pokazano także podobieństwa i różnice w zakresie zapewniania jakości kwalifikacji w wybranych krajach Unii Europejskiej. Wnioski z badania dotyczą m.in. potrzeby monitorowania na wzór europejski wskaźników EQARF/EQAVET.

Deskryptory TESE: edukacja, kształcenie pozaformalne, kształcenie nieformalne, kompetencje, jakość kształcenia
TESE descriptors: education, non-formal learning, informal learning, competence, quality of education
Publikacje:
  • Instytut Badań Edukacyjnych. (bdw.). Badanie zapewniania jakości kwalifikacji poza formalnym systemem edukacji. Analiza stanu obecnego w perspektywie powstania krajowego systemu kwalifikacji. Pobrane 19 maja 2015 z http://www.kwalifikacje.edu.pl/pl/badania-i-analizy
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"