Obserwuj
Tytuł badania: |
Badanie stosowanych procedur potwierdzania efektów uczenia się osiągniętych na drodze edukacji pozaformalnej i uczenia się nieformalnego |
Projekt badawczy: |
- Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania Krajowych Ram Kwalifikacji oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Instytucja: |
|
Data: |
wrzesień 2011 – listopad 2011 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Głównym celem badania była diagnoza rozwiązań dotyczących potwierdzania efektów uczenia się, które zostały osiągnięte podczas edukacji pozaformalnej i nieformalnej. Badanie miało na celu weryfikację przykładów krajowych, zagranicznych i międzynarodowych. Wykorzystano metodologię desk research oraz techniki wywiadów: FGI i IDI. W badaniu wzięło udział 31 osób (w FGI przebadano 11 osób dobranych w sposób celowy; byli to przedstawiciele instytucji centralnych, które zajmują się kształceniem zawodowym i ustawicznym, oraz przedstawiciele instytucji branżowych). Analiza pozyskanych danych umożliwiła przegląd przedsięwzięć walidacyjnych (regulowanych prawnie i bez regulacji prawnej). Pokazano także model potwierdzania kompetencji (od zgłoszenia/rekrutacji do szkolenia/konsultacji). Do najczęstszych metod potwierdzania kompetencji zaliczono egzamin teoretyczny i praktyczny (nacisk na sprawdzenie umiejętności praktycznych). Wnioski z badania pokazały potrzebę stworzenia standardów opisów kwalifikacji dla wszystkich zawodów, a także potrzebę zaangażowania środowisk branżowych. |
Deskryptory TESE: |
efekt uczenia się, edukacja, uczenie się, kształcenie pozaformalne, kształcenie nieformalne, kompetencje |
TESE descriptors: |
learning outcome, education, learning, non-formal learning, informal learning, competence |
Publikacje: |
- Instytut Badań Edukacyjnych. (2011). Badanie stosowanych procedur potwierdzania efektów uczenia się osiągniętych na drodze edukacji pozaformalnej i uczenia się nieformalnego. Pobrane z http://www.kwalifikacje.edu.pl/pl/badania-i-analizy
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.