BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Badanie stosowanych procedur potwierdzania efektów uczenia się osiągniętych na drodze edukacji pozaformalnej i uczenia się nieformalnego
Projekt badawczy:
  • Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania Krajowych Ram Kwalifikacji oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie
pokaż badania
Instytucja:
Data: wrzesień 2011 – listopad 2011
Badacz:
Abstrakt:

Głównym celem badania była diagnoza rozwiązań dotyczących potwierdzania efektów uczenia się, które zostały osiągnięte podczas edukacji pozaformalnej i nieformalnej. Badanie miało na celu weryfikację przykładów krajowych, zagranicznych i międzynarodowych. Wykorzystano metodologię desk research oraz techniki wywiadów: FGI i IDI. W badaniu wzięło udział 31 osób (w FGI przebadano 11 osób dobranych w sposób celowy; byli to przedstawiciele instytucji centralnych, które zajmują się kształceniem zawodowym i ustawicznym, oraz przedstawiciele instytucji branżowych). Analiza pozyskanych danych umożliwiła przegląd przedsięwzięć walidacyjnych (regulowanych prawnie i bez regulacji prawnej). Pokazano także model potwierdzania kompetencji (od zgłoszenia/rekrutacji do szkolenia/konsultacji). Do najczęstszych metod potwierdzania kompetencji zaliczono egzamin teoretyczny i praktyczny (nacisk na sprawdzenie umiejętności praktycznych). Wnioski z badania pokazały potrzebę stworzenia standardów opisów kwalifikacji dla wszystkich zawodów, a także potrzebę zaangażowania środowisk branżowych.

Deskryptory TESE: efekt uczenia się, edukacja, uczenie się, kształcenie pozaformalne, kształcenie nieformalne, kompetencje
TESE descriptors: learning outcome, education, learning, non-formal learning, informal learning, competence
Publikacje:
  • Instytut Badań Edukacyjnych. (2011). Badanie stosowanych procedur potwierdzania efektów uczenia się osiągniętych na drodze edukacji pozaformalnej i uczenia się nieformalnego. Pobrane z http://www.kwalifikacje.edu.pl/pl/badania-i-analizy
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"