Obserwuj
Tytuł badania: |
Stan poradnictwa zawodowego w Polsce – ekspertyza |
Projekt badawczy: |
- Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania Krajowych Ram Kwalifikacji oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Instytucja: |
|
Data: |
2006 – 2012 |
Badacz: |
Jerzy Bielecki, Joanna Minta, Kamil Wais |
Abstrakt: |
Główne cele badawcze: przedstawienie stanu poradnictwa zawodowego w ujęciu statycznym, w oparciu o powszechnie dostępne dane zastane; przedstawienie propozycji rekomendacji dla rozwoju poradnictwa. Analiza danych zastanych wykorzystywała powszechnie dostępne informacje na temat poradnictwa zawodowego (np. raporty badawcze, opracowania). Łącznie zidentyfikowano 99 pozycji na ten temat. Analiza objęła natomiast 47 pozycji (dominowała metodologia ilościowa). Wyniki analizy danych zastanych pokazały niedostateczną liczbę funkcjonujących placówek oświatowych, oferujących poradnictwo edukacyjno-zawodowe. Wykazano też niewielką świadomość młodzieży na temat istoty poradnictwa. Szkoły nie dysponują wystarczającą liczbą specjalistów z zakresu poradnictwa, czego powodem mogą być problemy finansowe placówki lub brak środków na tego typu przedsięwzięcia i inicjatywy. Ekspertyzę wieńczy szereg rekomendacji na temat ulepszenia systemu poradnictwa zawodowego. |
Deskryptory TESE: |
doradztwo edukacyjne, doradca, wybór szkoły, wybór studiów, Polska, poradnictwo zawodowe, praca |
TESE descriptors: |
educational guidance, guidance officer, choice of school, choice of studies, Poland, vocational guidance, labour |
Publikacje: |
- Minta, J., Wais, K. i Bielecki, J. (bdw.). Stan poradnictwa zawodowego w Polsce – ekspertyza. Pobrane 19 maja 2015 z http://www.kwalifikacje.edu.pl/pl/badania-i-analizy
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.