Abstrakt: |
Głównym celem badania była identyfikacja i analiza inicjatyw Trzeciego Sektora w zakresie kształtowania kompetencji społecznych u młodych ludzi. W badaniu zanalizowano materiały z inicjatyw, zorganizowano panel ekspertów, posłużono się badaniem desk research oraz zastosowano technikę indywidualnych wywiadów pogłębionych IDI. Analiza zgromadzonych danych pokazała skalę inicjatyw podejmowanych przez trzeci sektor (głównie zajmują się tym: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja Civis Polonus, Fundacja Edukacja dla Demokracji, Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży). Okazało się, że głównymi podmiotami realizującymi inicjatywy są: stowarzyszenia i fundacje oraz instytuty badawcze. Partnerami działań są: nauczyciele, trenerzy, animatorzy, beneficjenci działań. Po analizie okazało się, że najczęstszą grupą docelową wymienianych działań są osoby w wieku 14-19 lat, a następnie dzieci z klas I-IV szkoły podstawowej oraz nauczyciele ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Do głównych metod realizacji inicjatyw zaliczono: samodzielne projekty, prowadzenie warsztatów, nauczycielskie szkolenia, działania informacyjne. |