BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Kształtowanie się kompetencji społecznych w procesie edukacji pozaformalnej w ramach Trzeciego Sektora oraz pozasektorowych inicjatyw edukacyjno-społecznych w Polsce
Projekt badawczy:
  • Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania Krajowych Ram Kwalifikacji oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie
pokaż badania
Instytucja:
Data: [2004]
Badacz:
Abstrakt:

Głównym celem badania była identyfikacja i analiza inicjatyw Trzeciego Sektora w zakresie kształtowania kompetencji społecznych u młodych ludzi. W badaniu zanalizowano materiały z inicjatyw, zorganizowano panel ekspertów, posłużono się badaniem desk research oraz zastosowano technikę indywidualnych wywiadów pogłębionych IDI. Analiza zgromadzonych danych pokazała skalę inicjatyw podejmowanych przez trzeci sektor (głównie zajmują się tym: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja Civis Polonus, Fundacja Edukacja dla Demokracji, Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży). Okazało się, że głównymi podmiotami realizującymi inicjatywy są: stowarzyszenia i fundacje oraz instytuty badawcze. Partnerami działań są: nauczyciele, trenerzy, animatorzy, beneficjenci działań. Po analizie okazało się, że najczęstszą grupą docelową wymienianych działań są osoby w wieku 14-19 lat, a następnie dzieci z klas I-IV szkoły podstawowej oraz nauczyciele ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Do głównych metod realizacji inicjatyw zaliczono: samodzielne projekty, prowadzenie warsztatów, nauczycielskie szkolenia, działania informacyjne.

Deskryptory TESE: kompetencje społeczne, kompetencje, kształcenie pozaformalne, edukacja, Polska
TESE descriptors: social competences, competence, non-formal learning, education, Poland
Publikacje:
  • Instytut Badań Edukacyjnych. (bdw.). Kształtowanie się kompetencji społecznych w procesie edukacji pozaformalnej w ramach trzeciego sektora oraz pozasektorowych inicjatyw edukacyjno-społecznych w Polsce. Pobrane 19 maja 2015 z http://www.kwalifikacje.edu.pl/pl/badania-i-analizy
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"