Obserwuj
Tytuł badania: |
Młodzież o integracji Polski z Unią Europejską (Młodzież '96) |
Projekt badawczy: |
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Instytucja: |
|
Data: |
13 kwietnia 1996 – 22 kwietnia 1996 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Badanie przeprowadzono na 1275-osobowej ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie uczniów ostatnich klas szkół ponadpodstawowych. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić ciągłość pokoleniową w zapatrywaniu się na integrację Polski z Unią Europejską. Działo się tak pomimo różnic w otwartości na świat pomiędzy młodzieżą a starszymi pokoleniami. Młodzi Polacy w większości interesowali się sprawą ubiegania się Polski o członkowstwo w UE (59%) oraz popierali połączenie Europy, w której nie będzie granic i podziałów (58%), podobnie jak dorośli (63%). 72% młodych respondentów w porównaniu do 80% dorosłych zagłosowałaby w referendum za przystąpieniem Polski do UE, przy czym wśród młodzieży więcej było osób niezdecydowanych (23% w porównaniu do 13%). 45% absolwentów szkół ponadpodstawowych i 44% dorosłych uznało, że integracja Polski z UE przyniesie więcej korzyści niż strat. Motywację państw członkowskich Unii do zacieśnienia kontaktów z Polską młodzież wiązała najczęściej z chęcią pomocy i wsparcia w budowie sprawnej gospodarki rynkowej (42%). 21% badanych uważała jednak, że motywacja ta sprowadza się do chęci podporządkowania słabszych przez silniejsze państwa europejskiej. 37% nie umiało odpowiedzieć na to pytanie. |
Deskryptory TESE: |
młodzież, Unia Europejska, Polska, polityka, integracja społeczna, wychowanie obywatelskie |
TESE descriptors: |
youth, European Union, Poland, politics, social integration, civics |
Publikacje: |
- CBOS (1996). Młodzież o integracji Polski z Unią Europejską. Pobrane z http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/1996/K_135_96.PDF
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.