BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ekspertyza na temat powiązań między szkolnictwem podstawowym, gimnazjalnym, średnim i wyższym w regionie
Projekt badawczy:
  • Foresight regionalny dla szkół wyższych Warszawy i Mazowsza – Akademickie Mazowsze 2030
pokaż badania
Instytucja:
Data: 10 lutego 2011 – 30 marca 2011
Badacz: Janina Jóźwiak, Wojciech Połeć, Barbara Post, Krystyna Ewa Siellawa-Kolbowska, Katarzyna Stobińska
Abstrakt:

Celem badania było określenie przygotowania absolwentów szkoły średniej do podjęcia studiów na uczelni wyższej w Warszawie i na Mazowszu. Szczegółowe pytania badawcze dotyczyły: oczekiwań szkół wyższych wobec szkół średnich; oczekiwań szkół średnich wobec szkół gimnazjalnych (opcjonalnie); w jakim stopniu te oczekiwania są spełniane; przepływu informacji; profilu absolwenta szkoły średniej podejmującego studia wyższe. Podstawowe czynności badawcze objęły: przegląd literatury przedmiotu – raporty badawcze, publikacje książkowe i artykuły w czasopismach fachowych; przegląd i analizę dokumentów urzędowych i statystyk; przegląd i analizę wtórną danych empirycznych – zbiory danych z badań edukacyjnych i sondażowych badań opinii społecznej; badanie zawartości stron internetowych; opracowanie raportu z przeprowadzonych badań. Raport końcowy zawiera część opisową – prezentujacą wnioski z analiz w oparciu o zróżnicowane dane oraz rekomendacje.

 

 

 

Deskryptory TESE: szkolnictwo podstawowe, szkolnictwo średnie, szkolnictwo wyższe, gimnazjum, przejście ze szkoły podstawowej do gimnazjum, przejście ze szkoły średniej do wyższej, rynek edukacyjny, polityka edukacyjna
TESE descriptors: primary education, secondary education, higher education, lower secondary, transition from primary to lower secondary education, transition from upper secondary to higher education, education market, education policy
Publikacje:
  • Siellawa-Kolbowska, E., Post, B., Stobińska, K. i Połeć, W. (2011). Ekspertyza na temat powiązań miedzy szkolnictwem podstawowym, gimnazjalnym, średnim i wyższym w regionie. Raport z badania. Pobrane z http://akademickiemazowsze2030.pl/Data/File/176.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"