|
|
Tytuł badania: | Ekspertyza na temat powiązań między szkolnictwem podstawowym, gimnazjalnym, średnim i wyższym w regionie |
Projekt badawczy: |
|
Instytucja: | |
Data: | 10 lutego 2011 – 30 marca 2011 |
Badacz: | Janina Jóźwiak, Wojciech Połeć, Barbara Post, Krystyna Ewa Siellawa-Kolbowska, Katarzyna Stobińska |
Abstrakt: |
Celem badania było określenie przygotowania absolwentów szkoły średniej do podjęcia studiów na uczelni wyższej w Warszawie i na Mazowszu. Szczegółowe pytania badawcze dotyczyły: oczekiwań szkół wyższych wobec szkół średnich; oczekiwań szkół średnich wobec szkół gimnazjalnych (opcjonalnie); w jakim stopniu te oczekiwania są spełniane; przepływu informacji; profilu absolwenta szkoły średniej podejmującego studia wyższe. Podstawowe czynności badawcze objęły: przegląd literatury przedmiotu – raporty badawcze, publikacje książkowe i artykuły w czasopismach fachowych; przegląd i analizę dokumentów urzędowych i statystyk; przegląd i analizę wtórną danych empirycznych – zbiory danych z badań edukacyjnych i sondażowych badań opinii społecznej; badanie zawartości stron internetowych; opracowanie raportu z przeprowadzonych badań. Raport końcowy zawiera część opisową – prezentujacą wnioski z analiz w oparciu o zróżnicowane dane oraz rekomendacje.
|
Deskryptory TESE: | szkolnictwo podstawowe, szkolnictwo średnie, szkolnictwo wyższe, gimnazjum, przejście ze szkoły podstawowej do gimnazjum, przejście ze szkoły średniej do wyższej, rynek edukacyjny, polityka edukacyjna |
TESE descriptors: | primary education, secondary education, higher education, lower secondary, transition from primary to lower secondary education, transition from upper secondary to higher education, education market, education policy |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.