|
|
Tytuł badania: | Jakość kształcenia w ponadgimnazjalnych szkołach zawodowych w Skierniewicach |
Projekt badawczy: |
|
Instytucja: | |
Data: | grudzień 2008 – styczeń 2009 |
Badacz: | Dagmara Bieńkowska, Szymon Czarnik, Marek Filipczyk, Marcin Kocór, Ada Kopeć-Pawlikowska, Jerzy Lackowski, Marta Makowska, Tomasz Masłyk, Justyna Szymańska, Cezary Ulasiński, Tadeusz Wicki, Karolina Wójcik |
Abstrakt: |
Badanie ponadgimnazjalnych szkół zawodowych, obok badań uczniów, instytucji rynku pracy i pracodawców, stanowiło jeden z etapów procesu badawczego, zaplanowanego w ramach realizacji projektu Identyfikacja i analiza potrzeb edukacyjnych ponadgimnazjalnego szkolnictwa zawodowego w Skierniewicach, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach i Działania 9.2.: Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Podstawowe cele badania polegały na określeniu stopnia adekwatności oferty edukacyjnej skierniewickich ponadgimnazjalnych szkół zawodowych do potrzeb i wymagań rynku pracy, jakości kształcenia zawodowego w skierniewickich ponadgimnazjalnych szkołach zawodowych oraz poziomu przygotowania absolwentów ponadgimnazjalnych szkół zawodowych do poruszania się po rynku pracy. Badaniami objęto wszystkie ponadgimnazjalne szkoły zawodowe w Skierniewicach, wchodzące w skład czterech zespołów szkół zawodowych.
|
Deskryptory TESE: | jakość kształcenia, szkoła średnia o profilu zawodowym, umiejętności zawodowe, kształcenie i szkolenie zawodowe, szkolnictwo średnie drugiego stopnia |
TESE descriptors: | quality of education, vocational school, skill, vocational education and training, upper secondary |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.