Obserwuj
Tytuł badania: |
Budowa wskaźnika syntetycznego sytuacji młodzieży na rynku pracy w Polsce w oparciu o metodologię modelowania miękkiego |
Projekt badawczy: |
- Mazowieckie Obserwatorium Rynku Pracy
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Instytucja: |
|
Data: |
2011 |
Badacz: |
Dorota Perło |
Abstrakt: |
Raport podzielono na kilka części: część pierwsza to analiza statystyczna wskaźników szczegółowych, część druga: metodologia, część trzecia: specyfikacja modeli miękkich sytuacji młodych osób na rynku pracy, część czwarta: wyniki estymacji i weryfikacji modeli miękkich sytuacji młodych osób na rynku pracy. W badaniu wykorzystano dane statystyczne z 16 województw. Dzięki nim zbudowano modele miękkei i wytypowano 30 wskaźników w kilku obszarach: zatrudnienie i bezrobocie, demografia, edukacja, rodzina i warunki życia, aktywność społeczna, gospodarka. Wskaźniki dotyczyły trzech grup wiekowych: 15-34 lata, 15-24 lata, 25-34 lat. W badaniu wykorzystano metodologię modelowania miękkiego. Wyniki badania pokazały, że najistotniejszy wpływ na kształtowanie się sytuacji młodych osób w wieku 25-34 lata na rynku pracy odgrywa poziom rozwoju gospodarki. Dla młodzieży w wieku 15-24 lata ważna jest rodzina, warunki życia i edukacja. |
Deskryptory TESE: |
młodzież, praca, rynek pracy, analiza statystyczna, edukacja, zatrudnienie, bezrobocie |
TESE descriptors: |
youth, labour, labour market, statistical analysis, education, employment, unemployment |
Publikacje: |
- Perło, D. (2014). Budowa wskaźnika syntetycznego sytuacji młodzieży na rynku pracy w Polsce w oparciu o metodologię modelowania miękkiego. Pobrane z http://obserwatorium.mazowsze.pl/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.