BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Plany, dążenia i aspiracje życiowe młodzieży (Młodzież '94)
Projekt badawczy:
  • Młodzież '94
pokaż badania
Instytucja:
Data: 8 kwietnia 1994 – 18 kwietnia 1994
Badacz:
Abstrakt:

Badanie ankietowe zrealizowano na reprezentatywnej próbie młodzieży ostatnich klas szkół ponadpodstawowych (N = 1260). Wyniki badania ujawniły, że młodzież pesymistycznie postrzegała szanse na zrealizowanie swoich planów życiowych (57%) lub nie miała na ten temat zdania (22%). Badani mieli poczucie utrudnionego startu życiowego i krytycznie oceniali sytuację w kraju. Bardziej pozytywne nastawienie cechowało uczniów liceów i osoby z lepiej sytuowanych rodzin. W porównaniu z wcześniejszymi edycjami badania (1992) spadł strach przed bezrobociem wśród młodzieży, choć kwestia znalezienia pracy nadal pozostawała dla niej ważnym problemem. Wzrosło z kolei znaczenie wykształcenia, w którym częściej szukano drogi awansu społecznego i materialnego. W konsekwencji coraz więcej respondentów planowało kontynuować naukę. Chętniej też zapatrywano się na rozpoczęcie własnej działalności ekonomicznej.

Deskryptory TESE: planowanie, planowanie edukacji, młodzież, bezrobocie, środowisko społeczno-kulturowe, postawa
TESE descriptors: planning, educational planning, youth, unemployment, socio-cultural environment, attitude
Publikacje:
  • CBOS. (1994). Plany, cele i dążenia życiowe młodzieży. Pobrane z http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/1994/K_096_94.PDF
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"