Obserwuj
Tytuł badania: |
Badania uwarunkowań osiągnięć szkolnych uczniów szkół podstawowych: I etap |
Projekt badawczy: |
- Badania dotyczące rozwoju metodologii szacowania wskaźników edukacyjnej wartości dodanej (EWD)
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Typ badania: |
podłużne |
Instytucja: |
|
Data: |
październik 2009 – czerwiec 2010 |
Badacz: |
Roman Dolata, Zofia Lisiecka |
Abstrakt: |
Badanie zrealizowano w ramach projektu Badania dotyczące rozwoju metodologii szacowania wskaźników Edukacyjnej Wartości Dodanej. Raport techniczny dotyczy realizacji pierwszego etapu panelowych badań nad uwarunkowaniami osiągnięć szkolnych uczniów szkół podstawowych. Celem badań jest uzyskanie danych potrzebnych do oceny trafności metody EWD, lepszego modelowania EWD oraz monitorowania funkcjonowania egzaminów zewnętrznych. Badane będą losy szkolne uczniów, którzy jesienią 2009 rozpoczęli naukę w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Badania będą prowadzone systematycznie w latach 2009-2015 i obejmą pełny sześcioletni cykl kształcenia. W styczniu 2010 roku rozpoczęto badania terenowe w wybranych losowo 180 szkołach podstawowych z całego kraju. Badanie dotyczyło: dyrektorów szkół, wszystkich nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (bez klas zerowych), języka polskiego, matematyki i przyrody oraz wszystkich uczniów i rodziców uczniów we wskazanych do badania klasach pierwszych. Łącznie w badaniu zasadniczym wzięło udział: 180 dyrektorów, 2557 nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, języka polskiego, matematyki i przyrody, 5760 uczniów klas pierwszych, 5760 rodziców uczniów.
|
Deskryptory TESE: |
analiza statystyczna, szkolnictwo podstawowe, jakość kształcenia, ewaluacja systemu edukacji, edukacja |
TESE descriptors: |
statistical analysis, primary education, quality of education, evaluation of the education system, education |
Publikacje: |
- Lisiecka, Z. (oprac.). (bdw.). Badania uwarunkowań osiągnięć szkolnych uczniów szkół podstawowych : Sprawozdanie ze stanu realizacji I etapu podłużnych badań panelowych w szkołach podstawowych w okresie od 1.10.2009 do 10.06.2010. Pobrane 12 lutego 2014 z http://ewd.edu.pl/badania-szkoly-podstawowe/SP_raport_techniczny.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.