BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Badania uwarunkowań osiągnięć szkolnych uczniów szkół podstawowych: I etap
Projekt badawczy:
  • Badania dotyczące rozwoju metodologii szacowania wskaźników edukacyjnej wartości dodanej (EWD)
pokaż badania
Typ badania: podłużne
Instytucja:
Data: październik 2009 – czerwiec 2010
Badacz: Roman Dolata, Zofia Lisiecka
Abstrakt:

Badanie zrealizowano w ramach projektu Badania dotyczące rozwoju metodologii szacowania wskaźników Edukacyjnej Wartości Dodanej. Raport techniczny dotyczy realizacji pierwszego etapu panelowych badań nad uwarunkowaniami osiągnięć szkolnych uczniów szkół podstawowych. Celem badań jest uzyskanie danych potrzebnych do oceny trafności metody EWD, lepszego modelowania EWD oraz monitorowania funkcjonowania egzaminów zewnętrznych. Badane będą losy szkolne uczniów, którzy jesienią 2009 rozpoczęli naukę w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Badania będą prowadzone systematycznie w latach 2009-2015 i obejmą pełny sześcioletni cykl kształcenia. W styczniu 2010 roku rozpoczęto badania terenowe w wybranych losowo 180 szkołach podstawowych z całego kraju. Badanie dotyczyło: dyrektorów szkół, wszystkich nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (bez klas zerowych), języka polskiego, matematyki i przyrody oraz wszystkich uczniów i rodziców uczniów we wskazanych do badania klasach pierwszych. Łącznie w badaniu zasadniczym wzięło udział: 180 dyrektorów, 2557 nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, języka polskiego, matematyki i przyrody, 5760 uczniów klas pierwszych, 5760 rodziców uczniów.

 

Deskryptory TESE: analiza statystyczna, szkolnictwo podstawowe, jakość kształcenia, ewaluacja systemu edukacji, edukacja
TESE descriptors: statistical analysis, primary education, quality of education, evaluation of the education system, education
Publikacje:
  • Lisiecka, Z. (oprac.). (bdw.). Badania uwarunkowań osiągnięć szkolnych uczniów szkół podstawowych : Sprawozdanie ze stanu realizacji I etapu podłużnych badań panelowych w szkołach podstawowych w okresie od 1.10.2009 do 10.06.2010. Pobrane 12 lutego 2014 z http://ewd.edu.pl/badania-szkoly-podstawowe/SP_raport_techniczny.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"