Obserwuj
Tytuł badania: |
Pomiar gotowości szkolnej uczniów za pomocą skali quasi-obserwacyjnej |
Projekt badawczy: |
- Badania dotyczące rozwoju metodologii szacowania wskaźników edukacyjnej wartości dodanej (EWD)
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Typ badania: |
podłużne |
Instytucja: |
|
Data: |
[2009] |
Badacz: |
Aleksandra Jasińska |
Abstrakt: |
W badaniu o charakterze podłużnym postawiono następujące pytanie badawcze: Czy wykorzystana w badaniu skala jest wartościowym narzędziem pomiaru potencjału uczniów "na wejściu" dla modelowania wskaźnika EWD? Narzędziem badawczym był kwestionariusz (oprac. R. Dolata), który był przeznaczony do wypełnienia przez nauczycieli nauczania zintegrowanego. Analiza czynnikowa dowiodła, że na pojęcie gotowości szkolnej składają się umiejętności językowe i matematyczne, dojrzałość społeczna, przystosowanie i zaangażowanie szkolne. Obliczono macierz korelacji czynników. Oszacowano współczynniki korelacji liniowej Pearsona. Kwestionariusz opisu ucznia okazał się wartościową miarą poziomu sprawności ucznia u progu szkoły podstawowej. Skala może zostać wykorzystana przy różnicowaniu uczniów wewnątrz klas. |
Deskryptory TESE: |
pomiar, szkoła, uczeń, szkoła podstawowa, edukacja, wiek wstępowania do szkoły, przejście z przedszkola do szkoły podstawowej |
TESE descriptors: |
measurement, school, pupil, primary school, education, school starting age, transition from pre-primary to primary education |
Publikacje: |
- Jasińska, A. (2010). Pomiar gotowości szkolnej uczniów za pomocą skali quasi-obserwacyjnej. W: B. Niemierko i M.K. Szmigel (red.), Teraźniejszość i przyszłość oceniania szkolnego (s. 415-424). Kraków: Grupa Tomami.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.