Obserwuj
Tytuł badania: |
Kontekstowy model oceny efektywności nauczania po pierwszym etapie edukacyjnym |
Projekt badawczy: |
- Badania dotyczące rozwoju metodologii szacowania wskaźników edukacyjnej wartości dodanej (EWD)
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Typ badania: |
podłużne |
Instytucja: |
|
Data: |
styczeń 2010 – sierpień 2012 |
Badacz: |
Roman Dolata, Anna Hawrot, Grzegorz Humenny, Aleksandra Jasińska-Maciążek, Maciej Koniewski, Przemysław Majkut |
Abstrakt: |
Celem dwuetapowego badania podłużnego było jak najdokładniejsze oszacowanie parametrów i wskaźników na poziomach: indywidualnym (uczniów), oddziałów oraz szkół. Dobór szkół do badania miał charakter losowy warstwowy, wielostopniowy i zespołowy. W badaniu wzięli udział uczniowie z pierwszych klas 180 szkół podstawowych. Narzędziami badawczymi były standaryzowane testy (umiejętności czytania, świadomości językowej, umiejętności matematycznych). Wykorzystano metodologię item response theory. Wyniki badania pokazały m.in.: pozaszkolne uwarunkowania osiągnięć szkolnych na pierwszym etapie edukacyjnym, trafność proponowanego kontekstowego modelu oceny efektywności nauczania. Okazało się, że najsilniejszym determinantem osiągnięć szkolnych uczniów jest ich inteligencja. |
Deskryptory TESE: |
efekt uczenia się, nauczanie, jakość kształcenia, jakość nauczania, szkoła podstawowa |
TESE descriptors: |
learning outcome, teaching, quality of education, teaching quality, primary school |
Publikacje: |
- Dolata, R. i in. (2014). Kontekstowy model oceny efektywności nauczania po pierwszym etapie edukacyjnym. Pobrane z http://ewd.edu.pl/rezultaty-badania/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.