BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Kontekstowy model oceny efektywności nauczania po pierwszym etapie edukacyjnym
Projekt badawczy:
  • Badania dotyczące rozwoju metodologii szacowania wskaźników edukacyjnej wartości dodanej (EWD)
pokaż badania
Typ badania: podłużne
Instytucja:
Data: styczeń 2010 – sierpień 2012
Badacz: Roman Dolata, Anna Hawrot, Grzegorz Humenny, Aleksandra Jasińska-Maciążek, Maciej Koniewski, Przemysław Majkut
Abstrakt:

Celem dwuetapowego badania podłużnego było jak najdokładniejsze oszacowanie parametrów i wskaźników na poziomach: indywidualnym (uczniów), oddziałów oraz szkół. Dobór szkół do badania miał charakter losowy warstwowy, wielostopniowy i zespołowy. W badaniu wzięli udział uczniowie z pierwszych klas 180 szkół podstawowych. Narzędziami badawczymi były standaryzowane testy (umiejętności czytania, świadomości językowej, umiejętności matematycznych). Wykorzystano metodologię item response theory. Wyniki badania pokazały m.in.: pozaszkolne uwarunkowania osiągnięć szkolnych na pierwszym etapie edukacyjnym, trafność proponowanego kontekstowego modelu oceny efektywności nauczania. Okazało się, że najsilniejszym determinantem osiągnięć szkolnych uczniów jest ich inteligencja.

Deskryptory TESE: efekt uczenia się, nauczanie, jakość kształcenia, jakość nauczania, szkoła podstawowa
TESE descriptors: learning outcome, teaching, quality of education, teaching quality, primary school
Publikacje:
  • Dolata, R. i in. (2014). Kontekstowy model oceny efektywności nauczania po pierwszym etapie edukacyjnym. Pobrane z http://ewd.edu.pl/rezultaty-badania/
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"