Obserwuj
Tytuł badania: |
Badania uwarunkowań osiągnięć szkolnych uczniów szkół podstawowych: III etap |
Projekt badawczy: |
- Badania dotyczące rozwoju metodologii szacowania wskaźników edukacyjnej wartości dodanej (EWD)
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Typ badania: |
podłużne |
Instytucja: |
|
Data: |
kwiecień 2012 – sierpień 2013 |
Badacz: |
Anna Hawrot |
Abstrakt: |
Badanie zrealizowano w ramach projektu Badania dotyczące rozwoju metodologii szacowania wskaźników Edukacyjnej Wartości Dodanej. Z przyczyn organizacyjnych drugi etap badania nie odbył się, w następstwie tego trzeci etap był kolejnym po etapie pierwszym. W raporcie technicznym przedstawiono informacje dotyczące zakresu i terminu badania, respondentów, przebiegu trzeciego etapu, a także kontroli materiałów badawczych oraz stopy realizacji badania. Dane zgromadzone przed badaczy dotyczyły indywidualnych, rodzinnych i szkolnych wyznaczników osiągnięć szkolnych z języka polskiego oraz matematyki. Liczebność próby w pierwszej części badania w trzecim etapie wyniosła 5399 uczniów, 5399 rodziców, 2553 nauczycieli, 180 dyrektorów; w trakcie realizacji drugiej części badania z przyczyn losowych (m.in. zmiana szkoły, długotrwała choroba) liczba uczniów zmniejszyła się do 5205. |
Deskryptory TESE: |
edukacja, analiza statystyczna, szkolnictwo podstawowe, jakość kształcenia, ewaluacja systemu edukacji, efekt uczenia się |
TESE descriptors: |
education, statistical analysis, primary education, quality of education, evaluation of the education system, learning outcome |
Publikacje: |
- Hawrot, A. (2013). Raport techniczny z III etapu badania podłużnego w szkołach podstawowych. Pobrane z http://ewd.edu.pl/badania-szkoly-podstawowe/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.