Obserwuj
Tytuł badania: |
Nauka zawodu w małopolskich szkołach 2010 |
Projekt badawczy: |
- Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Kolejne lata cyklu: |
2009
2011
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
2009 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Badanie polegało na analizie danych zastanych na temat praktycznej nauki zawodu i egzaminu zawodowego. Dane pozyskano z centrów kształcenia praktycznego oraz z izb rzemieślniczych, które przesłały arkusze informacyjne o wynikach egzaminów czeladniczych i mistrzowskich. Ponadto zaczerpnięto dane z Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. W badaniu dodatkowo wzięło udział 178 szkół z 21 małopolskich powiatów. Zastosowano technikę ankiety. Wyniki badania pokazały, że w 2009 r. odsetek osób kończących zasadnicze szkoły zawodowe wyniósł 18,1%. Biorąc pod uwagę zagraniczne praktyki zawodowe najczęściej odbywano je w sektorze hotelarstwa (147 osób), najmniej w budownictwie (2 osoby). W małopolskich szkołach najczęstszą formą zajęć pozalekcyjnych oferowaną uczniom są zajęcia przedmiotowe (60%), sportowe (59%) oraz językowe (58%). Główną formą doradztwa zawodowego są lekcje z wychowawcą (74%). |
Deskryptory TESE: |
uczeń, praca, rynek pracy, szkoła, egzamin |
TESE descriptors: |
pupil, labour, labour market, school, examination |
Publikacje: |
- Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie. (2010). Nauka zawodu w małopolskich szkołach 2010. Pobrane z http://www.obserwatorium.malopolska.pl/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.