BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nauka zawodu w małopolskich szkołach 2010
Projekt badawczy:
  • Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji
pokaż badania
Kolejne lata cyklu: 2009 2011
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: 2009
Badacz:
Abstrakt:

Badanie polegało na analizie danych zastanych na temat praktycznej nauki zawodu i egzaminu zawodowego. Dane pozyskano z centrów kształcenia praktycznego oraz z izb rzemieślniczych, które przesłały arkusze informacyjne o wynikach egzaminów czeladniczych i mistrzowskich. Ponadto zaczerpnięto dane z Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. W badaniu dodatkowo wzięło udział 178 szkół z 21 małopolskich powiatów. Zastosowano technikę ankiety. Wyniki badania pokazały, że w 2009 r. odsetek osób kończących zasadnicze szkoły zawodowe wyniósł 18,1%. Biorąc pod uwagę zagraniczne praktyki zawodowe najczęściej odbywano je w sektorze hotelarstwa (147 osób), najmniej w budownictwie (2 osoby). W małopolskich szkołach najczęstszą formą zajęć pozalekcyjnych oferowaną uczniom są zajęcia przedmiotowe (60%), sportowe (59%) oraz językowe (58%). Główną formą doradztwa zawodowego są lekcje z wychowawcą (74%).

Deskryptory TESE: uczeń, praca, rynek pracy, szkoła, egzamin
TESE descriptors: pupil, labour, labour market, school, examination
Publikacje:
  • Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie. (2010). Nauka zawodu w małopolskich szkołach 2010. Pobrane z http://www.obserwatorium.malopolska.pl/
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"