Obserwuj
Tytuł badania: |
Edukacja – urząd pracy – zatrudnienie |
Projekt badawczy: |
- Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Instytucja: |
|
Data: |
[2013] |
Badacz: |
Magdalena Jelonek, Beata Mazur |
Abstrakt: |
Badanie opierało się na analizie sytuacji absolwentów rejestrujących się w małopolskich urzędach pracy. Dane pozyskano na podstawie informacji z 21 powiatowych urzędów pracy w Małopolsce. Celem badania była: charakterystyka stopnia obciążenia systemu wsparcia absolwentów poszukujących pracy na przestrzeni ostatnich lat; opis zmiany sytaucji rynkowej absolwentów poszczególnych typów szkół oraz przedstawienie kluczowych determinant tej sytuacji. Wyniki badania podzielono na dwie części. Pierwsza dotyczy absolwentów bez wyższego wykształcenia będących pod opieką małopolskich Powiatowych Urzędów Pracy. Druga natomiast odwołuje się do absolwentów posiadającyh wyższe wykształcenie będących pod opieką małopolskich Powiatowych Urzędów Pracy. Badanie pokazało, że poziom wykształcenia zarejestrowanych bezrobotnych osiąga pułap 30,3% wśród absolwentów studiów wyższych oraz 30,2% wśród osób z wykształceniem średnim zawodowym. Do najpopularniejszych zawodów, w jakim poszukują pracy bezrobotni należą: sprzedawcy sklepowi, ekspedienci (pierwsza część badania) oraz specjaliści nauk fizycznych, matematycznych i technicznych (druga część badania). Raport przedstawia ponadto m.in. ranking uczelni wyższych według odsetka osób zarejestrowanych jako bezrobotne. Największy odstetek bezrobotnych jest po ukończeniu Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie (13%), najmniejszy po: Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości (3%). |
Deskryptory TESE: |
edukacja, praca, rynek pracy, zatrudnienie, pracobiorca, pracodawca |
TESE descriptors: |
education, labour, labour market, employment, employee, employer |
Publikacje: |
- Jelonek, M. i Mazur, B. (2014). Edukacja – urząd pracy – zatrudnienie. Pobrane z http://www.obserwatorium.malopolska.pl/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.